);
W garnku i na talerzu

Szybkie i zdrowe danie: Tortille z kurczakiem i warzywami

Po co mi, kochającej gotowanie, szybkie i zdrowe danie? Czasem zwyczajnie nie mam czasu. Czasem mi się zwyczajnie nie chce. Czasem korzystam z „gotowców” i uważam, że nie ma w tym nic złego, o ile spojrzymy na ich skład! 

Jeśli też czasem potrzebujecie zrobić szybkie i zdrowe danie to ten przepis jest dla was! 

 

Bo generalnie dla 4 osób lub 2 dorosłych i 3 dzieci do 10 lat;) wystarczy:
 -70 dag piersi z kurczaka (kupuję 80, bo mam koty;))
– 80 dag (ok. 4) papryki w różnych kolorach (pssst. jak bardzo nie mam czasu to biorę 2 słoiki marchew/groszek/kukurydza i tez jest pyszne)
– łyżkę majonezu niskokalorycznego, 
– łyżkę ketchupu (wbrew opiniom bardzo zdrowy)
– łyżeczkę musztardy
– 8 gotowych tortilli 20cm – ja kupuję takie z dodatkiem 30% mąki pełnoziarnistej i bez oleju palmowego, czy dziwnych konserwantów , czasem ich nie ma i wtedy biorę ze zwykłej mąki, ale też uważam na skład!
– 8 plastrów żółtego sera
– łyżkę oliwy z oliwek
– zioła jakie lubicie, ja dodałam prowansalskie

Kurczaka kroimy w kostkę ok cm/cm i podsmażamy na oliwie, tak by się delikatnie przyrumienił. Pamiętamy, by było to na dużym ogniu i krótko! Wówczas kurczak pozostanie soczysty. Dodajemy zioła.
Paprykę kroimy na podobnej wielkości kostkę i dorzucamy do zarumienionego kurczaka. Zmniejszamy ogień i dusimy pod przykrywką 15-20 minut, aż papryka stanie się miękka, ale nadal zwarta. Jeśli stosujemy „wytrych” na jeszcze szybsze danie, czyli warzywa za słoika to ten etap powinien trwać góra 10 minut. 

Następnie dodajemy majonez, ketchup i musztardę i energicznie mieszamy, by wszystko równomiernie rozmieścić i pokryć sosem wszystkie kawałki. 

Nadzienie odstawiamy do lekkiego przestygnięcia, by nie poparzyć się nadziewając tortilla.

Na środek tortilli nakładamy farsz (ok. 2 duże łyżki – 1/8 zawartości patelni) i przykrywamy go plastrem żółtego sera, który nie tylko doda smaku, ale podklei brzeg tortilli zmniejszając ryzyko otwarcia się przy zapiekaniu. 

Zamykamy tortille w paczuszki. Ja robię to od dołu zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Następnie umieszczamy je na blasze pokrytej papierem do pieczenia zamknięciem do dołu! Zapiekamy w piekarniku 180o z termoobiegiem przez 10 minut (bez termoobiegu 15 min).

No i mamy szybkie i zdrowe danie do jedzenia sztućcami lub palcami!

Czas przygotowania to ok. 45-50 minut. Czas jedzenie to góra 15minut w wykonaniu mojej trójki;) Dodatkową zaletą jest fakt, że takie tortille smakują bardzo dobrze również na zimno! Robię czasem większą ilość i pakuję dzieciom do szkoły następnego dnia. 
Wartości odżywcze tego dania w 1 porcji (2 sztuki) to około:
750 kcal, 57g białka, 23g tłuszczu i 75g węglowodanów i jedynie 0,46 g soli
Smaczne, szybkie i zdrowe danie dobre na weekend:) Robi się łatwo i znika tylko nico gorzej niż ulubione przez moje dzieci Spaghetti z krewetkami i chilli Polecam!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *